Oferowane przez nas narzędzia do usuwania wgnieceń to heble blacharskie, które sprawdzają się przede wszystkim podczas prostowania od spodu. To druty o różnym wykończeniu, które działają na zasadzie dźwigni. Pozwalają na prostowanie blachy w miejscach, do których jest łatwe dojście od spodu. Zazwyczaj więc masuje się drutami blachę bagażnika, maski, błotnika, drzwi. Heble tworzą zestaw do usuwania wgnieceń, w którym są akcesoria o różnych grubościach i kształtach końcówek. Czasami oprócz wypychaczy blacharskich konieczne jest użycie łańcuchów.
Aby wyciągnąć wgniecenie, można użyć przyssawki. Ta metoda nie wymaga użycia kleju. Jest więc znacznie prostsza do przeprowadzenia samodzielnie. Jak się używa przyssawki do wyciągania wgnieceń? Wystarczy przetrzeć wgniecione miejsce, a następnie rozłożyć uchwyt przyssawki. Powoli zamykając go, sprawi się, że mocno przytwierdzi się do podłoża. Wystarczy pociągnąć rączkę do siebie. Po naprawie wystarczy rozłożyć uchwyt, by przyssawka puściła.
PDR narzędzia różnią się w zależności od wybranej metody. Najpopularniejszym jest puller, który pozwala na wyciąganie wgnieceń. To małych rozmiarów urządzenie, które pozwala na dostęp do wielu miejsc, ale też daje wygodę i komfort podczas pracy. Ściska się go dwa ramiona pullera, by wyciągnąć wgniecenie.
Na podobnej zasadzie działania opiera się mostek puller. Na jego środku umieszcza się „grzybek”, który przykleja się do blachy. Następnie wyciąga się go, delikatnie wykręcając.
Prostszym narzędziem jest ręczny puller typu T. Wystarczy przykleić „grzybek”, zahaczyć go pullerem i mocno pociągnąć. Blacha powinna odzyskać swój kształt.
Młotek bezwładnościowy jest kolejnym narzędziem, które sprawdzi się w metodzie na klej. Również zahacza się go o „grzybek”, a następnie ciągnie, wykorzystując ruch wsteczny. Należy czynność powtarzać tak długo, aż karoseria się wyprostuje. Wiele młotków bezwładnościowych da się przeobrazić w ręczny puller typu T.
Z żadnego z powyższych narzędzi do wyciągania wgnieceń nie udałoby się skorzystać bez zakupu adapterów, które przykleja się do karoserii. To platsikowe lub gumowe elementy w kształcie „grzybków”. Mają różną wielkość oraz końcówki o różnym kształcie i średnicy. Tak, by jak najlepiej dopasować je do wielkości wgniecenia.
Aby wyciągnąć wgniecenie w aucie, trzeba „grzybki”, przyssawki czymś zamocować do karoserii auta. Jak tego dokonać, by nie uszkodzić powierzchni lakieru? Trzeba kupić klej do usuwania wgnieceń. Wbrew pozorom nie jest to jakiś specjalny środek. Wystarczy klej na gorąco o uniwersalnym zastosowaniu, który nakłada się specjalnym pistoletem. Z powodzeniem sprawdza się do wyciągania wgnieceń w karoserii samochodów. Do tego wystarczy dokupić szpachelkę do usuwania kleju i zmywacz, który również sobie z nim poradzi.
Choć dla wielu osób może to być zaskoczeniem, to do usunięcia wgniecenia z karoserii potrzebna jest odpowiednia lampa. Dlaczego? Analiza światłem i cieniem pozwala sprawdzić nawet co do milimetra, jak wygląda wgniecenie, a po pracy – upewnić się, czy blacha przyjęła pożądany kształt zgodnie z fabrycznymi wymogami.
Jaka lampa do usuwania wgnieceń będzie najlepsza? Co da? Lampa cieniowa LED do wyciągania wgnieceń emituje zimne i ciepłe światło. Dzięki temu tworzy na lakierze cienie, które uwidaczniają wszystkie szczegóły wgniecenia. Dobrze, gdy lampa ma możliwość osobnego włączania każdego pasa światła. Najlepiej sprawdzają się lampy do usuwania wgnieceń, które mają przyssawkę z ruchomym ramieniem. Dzięki temu można przytwierdzić ją do blachy, a następnie obrócić pod wybranym kątem, by jak najlepiej doświetlić newralgiczne miejsce.
Kolejnym, choć niekoniecznie narzędziem, a bardziej akcesorium, które bardzo przyda się podczas usuwania wgnieceń, jest tablica refleksyjna. To plansza z poziomymi liniami, która w połączeniu ze światłem pozwala na odbicie ich na karosierii, by w pełni uwidocznić przebieg wgniecenia. Kupić można połączenie obu akcesoriów – lampę z planszą w paski.
Niewielkie wgniecenia można też „opukać” przy pomocy podbijaka. Ma on wymienne końcówki, które pozwalają na perfekcyjne dopasowanie do uszkodzonego miejsca. Dzięki podbijakowi, młotkowi blacharskiemu lub profesjonalnemu młotkowi PDR z wymiennymi końcówkami można wyrównać blachę i cieszyć się tym, że samochód powróci do pierwotnego wyglądu.