Nasi klienci często zadają Nam nurtujące ich pytania z zakresu usuwania wgnieceń karoserii BEZ lakierowania.
Dlatego zdecydowaliśmy się zamieścić odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania z zakresu napraw bezinwazyjnych.
Mamy nadzieję, że ich lektura przybliży Państwu zagadnienia techniki PDR.
1. Czy można usunąć wgniecenie z karoserii aluminiowej?
Zawansowani technicy w naprawie Smart Repair mogą wyeliminować wgniecenia również z elementów aluminiowych karoserii bez uszkodzenia lakieru. Ponieważ aluminium jest bardzo twardym materiałem, trudnym do obróbki w metodzie PDR dlatego zaleca się, w każdym przypadku, aby upewnić się czy firma, której chcemy zlecić naprawę naszego samochodu ma doświadczenie w tego typu naprawach.
2. Ile lat może mieć powłoka lakiernicza przeznaczona do naprawy bezinwazyjnej?
Najlepsze efekty w usuwaniu wgnieceń BEZ ponownego lakierowania, uzyskuje się przy powłokach lakierniczych nie starszych niż 6 lat, ponieważ lakier im starszy tym dłużej narażony jest na czynniki atmosferyczne, które pozbawiają go w jakimś stopniu jego elastyczności. Taki lakier dodatkowo matowieje, powstają niewidoczne ?pory? w lakierze, nie mniej jednak, nawet starsze pojazdy a nawet zabytkowe pojazdy mogą być z powodzeniem poddawane naprawie PDR. W tych przypadkach jednak nasi technicy każdy samochód, a raczej jego lakier, poddają indywidulnej ocenie.
3. Czy jeżeli mam wgniecenie z lekkim zarysowaniem lakieru, czy można to naprawić?
Uszkodzenie zawsze jest do naprawy. Wgniecenie z powierzchowną rysą (w zakresie lakieru bezbarwnego) jesteśmy w stanie usunąć i zapolerować. Rysa z widocznym kolorem podkładu lakierniczego uniemożliwia skuteczność naprawy bez lakierowania. Polecamy w takich przypadkach usługi smart detailing.
4. Czy mój element może być przemalowany na miejscu z doborem odpowiedniego koloru?
Specjaliści zwykle dobierają kolory do napraw miejscowych poprzez stale aktualizowaną bazę oprogramowania, które umożliwia dobór odpowiedniego tonu koloru. Nasza firma nie wykonuje usług lakierniczych, ale oczywiście współpracujemy z najlepszymi fachowcami w okolicy i na życzenie klienta, również dopełniamy wszelkich działań związanych z polakierowanie elementu.
5. Które elementy pojazdu można naprawić metodą bezinwazyjną?
W zasadzie wszystkie elementy karoserii naprawiamy metodą PDR. Pewne ograniczenia występują jedynie przy progach, ponieważ jak wiadomo są to elementy dodatkowo wzmacniane.
6. Czy można naprawić BEZ lakierowania słupek dachowy?
Tak, do tego rodzaju powierzchni zamkniętych dedykowana jest metoda odciągania wgnieceń gdzie odpowiedni adapter nakłada się specjalnym klejem na zewnątrz. Po utwardzeniu kleju wgniecenie jest wyciągnięte za pomocą młotka bezwładnościowego. Klej i adaptery są następnie usuwane.
7. Jak duże uszkodzenie można naprawić metodą bezinwazyjną?
Jeżeli chodzi o samochody po gradobiciu to pojedynczy uszkodzony obszar przeznaczony do naprawy nie powinien przekroczyć średnicy około 50 mm, ale jest to sprawa przeznaczona do indywidualnej oceny. Nie zapominajmy, że samochód po gradzie to kilka nawet do kilkuset wgnieceń na jednym elemencie! Natomiast jak zobaczą Państwo w naszej galerii uszkodzenie tzw. parkingowe nie mają takich ram. Każde jest w innym miejscu karoserii, różnego rozmiaru , do każdego jest inne ?dojście? tak więc w przypadkach wgnieceń parkingowych bardzo duże znaczenie ma doświadczenie technika dokonującego naprawy.
8. Jak długo trwa naprawa samochodu po gradobiciu?
Czas oczekiwania uzależniony jest od ilości i wielkości wgnieceń, od stopnia demontażu i montażu itd. Drobne wgniecenia są zwykle eliminowane w ciągu kilku godzin. Dla większej szkody jak np. grad, uszkodzenia osłon i dachu czas oczekiwania może wynosić od 2 do 4 dni roboczych przebywania pojazdu w doświadczonym warsztacie naprawczym.
9. Czy istnieją wgniecenia, które nie mogą być wyeliminowane?
Na profilach zamkniętych np. słupki dachowe, zgrzewane brzegi nadkoli, krawędzie, wgniecenia nie mogą być wyeliminowane przez wypychanie. Podobnie jeśli powłoka lakiernicza jest popękana, ma pęcherzyki, więc wgniecenie nie może być po prostu wyeliminowane poprzez wypychanie bez ponownego lakierowania. Krytyczne są także wgniecenia, w których uszkodzony obszar ma wewnątrz lub na zewnątrz ostre punkty i krawędzie.
10. Czy da się naprawić zagięcie progu w moim samochodzie?
Progi są elementami konstrukcyjnymi, tak więc ich naprawa jest utrudniona. W związku z licznymi zapytaniami właśnie w tej kwestii wdrożyliśmy naprawy panelowe, które pozwalają na likwidację takich uszkodzeń, jednocześnie nie naruszając konstrukcji samochodu.
Nasza firma jest prekursorem w Polsce stosowania bezinwazyjnej metody usuwania wgnieceń i naprawy karoserii samochodu bez konieczności lakierowania - SMART (Small and Medium Area Repair Technologies, Small Modular Area Repair Technology)
Zobacz galerię naszych napraw i poznaj możliwości innowacyjnej metody usuwania wgnieceń bez konieczności lakierowania